Prolog

28.12.2016 20:49

Víte, jaké to je přijít během několika minut o všechny osoby, na kterých vám kdy záleželo? Co znamená přijít o všechno? Jen málo lidí zná tu bolest. A nejen lidí, i někteří z nás, jak jim právě vy lidé říkáte zrůdy, znají ten bezmezný pocit naprosté ztráty. Právě my…

Zná někdo z vás přesný význam slova krutý? Já si až donedávna myslel, že ten výraz dobře znám, ale mýlil jsem se. Nyní už vím, že mě život může stále něčím krutým překvapovat. Už chápu, že je mnohem horší sledovat, jak trpí vaši blízcí a neumět jim pomoci, než žít s vlastní bolestí a touhou po pomstě, která stejně nic nevyřeší. Jen vás na chvíli utěší, ale prázdné místo ve vašem srdci nevyplní, stejně jako nespraví rány na duši, ani nevyhojí jizvy na těle.

Občas přemýšlím, jestli ten život v úkrytu a ve strachu, jenž jsem vedl, nebyl lepší než život na útěku a ve strachu, ke kterému mě dovedla má víra v to, že každý může změnit svůj osud.

Někteří tvrdí, že osud neexistuje, že každý sám může za to, co se mu přihodí. Jiní zastávají názor, že osud je nezvratný a každé naše rozhodnutí bylo předem dáno. Já nepatřím ani k jedněm ani k druhým. Věřím v osud, ale také věřím v to, že každý může svůj osud změnit. Jistě, jsou dány věci, kterými si musíme projít, ale každé naše rozhodnutí mění další chod našeho života a tudíž i osudu. K čemu by jinak naše životy byly? Kde by se brali obyčejní lidé, ze kterých se stávali hrdinové? Nevěřil jsem, že mi vše je předurčeno… Tohle byla víra, která mě držela na nohou i v těch nejbeznadějnějších chvílích. Prostě jsem věřil, že to takhle nemůže skončit. Věřil jsem, že to můžu změnit, protože jsem to chtěl změnit.

Změnil jsem osud! Nejen svůj. Změnil jsem osud několika věků. Ale ne sám, pomohli mi k tomu lidé, které jsem mohl nazývat přáteli. Byli to právě oni, kdo změnil tok historie a právě na ně všichni stále zapomínají…

Chtěl jsem jen říci, že nezáleží na obtížnosti úkolu, který před námi leží. Záleží na tom, jestli věříme v to, co děláme. Musíme mít víru a sny, bez nich bychom nebyli nic! A také potřebujeme přátele, protože nic nezvládneme sami. A s nimi můžeme změnit třeba celý svět!

 

Teď vám vypovím příběh, na který čekáte. Pak třeba pochopíte, co jsem vám chtěl říct…